i ii iii
EXCENTRIQUE
destroy what destroys you
iv v vi

Aku Bingung.
Tuesday, October 17, 2017 • 1:36 PM
Sis comeback! Takde album, hanya bebelan.
Dah 2nd year kan? Acah bahagia. Padahal aku nak naik gila ha. Assignments takleh bertimbun setinggi Everest lagi. Semua benda nak bagi. Semua benda sama dateline. Ha, saja nak dramatik.
Those who're wondering, aku majoring Interior. Macam escape plan daripada Industrial tapi macam lagi perit. Kena game. First project dah macam puaka. Hahaha. Dekat brief tulis Stage Design, bila dah handle jadi Auditorium Design lak. Kalau tulis siap2 Audi Design takdelah aku emo ngat. Boleh la acah mentally prepared. Wtv,

Stop situ. Outdated ka blogging. Salah ka? Salah kaaaa. Adik2 yang lepasan SPM kalau tak sure nak pursue studies course apa, ikutlah kata hati dan kemampuan kalian ya. Aku ni nak major lain, pursue lain. Nak sedap hati ikut parents, yang menanggungnya aku. Hiks. Pape ah. Benda dah jadi hm. Sis bedal je la wei. 3tahun lagi. Nanti aku terpacak ah kat CAC. Stay tuned.
~
Issue 02.
Adalah a few guys yang aku kenal mentaliti tak boleh nak simpan untuk pengetahuan sendiri je. Arkib kat otak sendiri dah la. Sibuk nak bagi pendapat jugak tapi masalah tak mencapai tahap solusi pun. Duh. "Perempuan belajar tinggi2 pun nanti duduk dapur jugak.." Eh sapa perempuan tu? Let people enjoy things la. Habis kau je nak ke menara gading? Kau je nak educate yourself? Kau je nak experience bekerja? Habis we girls dilahirkan nak jadi chef ke yall? Tsk. Laki ke pompuan ke sama2 pergi menuntut ilmu. "Pakai tebal2 nak pergi mana?" Lantak dia la nak makeup 41 inci pun. Takde panggil kau pun nak tolong tepekkan layer ke 40 tu. Kau senyap sudah la. Semua benda tak puas hati. Tapi nak cari hat elok gak. Otak hang. Its either dia nak boost up her confidence level atau saja nak melawa haritu. Kau takde hormonal issues kau diam sana.
~
Mostly yang cakap ni (kawan aku, kau takyah touching) semua muka suci licin (bye). Mesti tak pernah kena perli kan muka berjerawat bagai. I've been there before la, tahu ah rasa cane. Orang sedap2 gelak padahal aku struggle nak mampus road2clearskin. 8tahun bergelumang dengan masalah jerawat. Sehari kalau muka takde jerawat tu rasa mcm nak selfie 80kali. Bila esok, adalah seketul timbul. Memang tak bagi bahagia langsung. Mende melalut. Ha k, pokok pangkal kalau tak suka, jangan tengok. "Dah payung, tengok jelah" Boleh pulak pakai ayat ni nak selamatkan diri. Hm. Tengok2 lepas tu komen sana sini. Bila tengok diri sendiri macam ikan bilis je baik takyah. Kau girlfriend pun takde. 
~
Seterusnya. Aku ni jujur tak tahu bila dah grad nak jadi apa (waw yakinnya grad). Aku ni bukan la student lejen macam lain. Average je gua ni. Malas pun boleh tahan. Nak kerja senang je. Buat benda ni sungguh2 tapi takde orang acknowledge. Orang lain buat cincai dapat penghargaan. Ye. Malang bukan? Biasa ah tu. Oh, teringat pulak kawan aku ni ada internal issues. Dia ni macam murung je. Tah aku tak faham dia dulu, tapi sedang cuba untuk memahaminya sekarang. Nak dijadikan cerita, dia ni gempal sikit la daripada yang lain. Tapi sekarang dah kurus sikit! Hardwork will never betray you! (Goodjob yo). Dia ni hari2 igstory hitam pastu ayat2 sendu la. "I'm a disappointment. I'm a mistake" Kawan2 dia ni pulak kerap gak mengejek dia dalam kelas. Aku tak reti explain tapi in a way diorang ni macam insensitive sikit. Gitu la. Bila dia emo nnti semua "Tah ah dia.. amende" (except kat whatsapp group k dia ni mcm tak load ke apa hm). Malas lak nak sambung. AH,bye.


Intro




Archive



credit


design and template originally by ayuni